Η Optotech, σε συνεργασία με την Οφθαλμολογική Κλινική Εμμετρωπία διεξάγει έρευνα με χρήση της τεχνικής Eye Tracking. Σκοπός της είναι να παρέχει πρωτοποριακές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, με ιδιαίτερη έμφαση στην ελληνική επικράτεια.
Το εργαστήριο έχει στην κατοχή του δύο eye trackers, ένα φορητό ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε εξωτερικούς χώρους και ένα στατικό ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα λεπτομερούς καταγραφής των οφθαλμικών κινήσεων σε ακόμα μεγαλύτερο εύρος εφαρμογών.
Την περίοδο αυτή το εργαστήριο διεξάγει έρευνα σε θέματα σχετικά με την δυσλεξία και γενικότερα με γνωστικές λειτουργίες (π.χ. διάβασμα, γλωσσική επεξεργασία) καθώς και με την διαδικασία της οπτικής αναζήτησης (visual search).
Το Eye Tracking αποτελεί τη διαδικασία της καταγραφής των οφθαλμικών κινήσεων με τη χρήση ενός ανιχνευτή (Eye Tracker). Δύο από τις κυριότερες εφαρμογές του είναι η μελέτη της ευχρηστίας μίας ιστοσελίδας στο διαδίκτυο (Web Usability), καθώς και της αποδοτικότητας μίας διαφήμισης (έντυπης ή ηλεκτρονικής).
Χρησιμοποιούμε το οπτικό μας σύστημα για την συνεχή ανανέωση των πληροφοριών σχετικά με τον κόσμο γύρω μας. Με το να εξετάζουμε διάφορα αντικείμενα στο περιβάλλον, αποκτάμε γνώσεις σχετικά με τις ιδιότητες των αντικειμένων και της τοποθεσίας τους. Μια σημαντική πτυχή της διαδικασίας αυτής είναι η οπτική αναζήτηση: η δυνατότητα εντοπισμού και ταυτοποίησης αντικειμένων σε ένα σύνθετο, θορυβώδες περιβάλλον.
Κατά την περιήγησή του σε μια ιστοσελίδα ο χρήστης έχει μπροστά του ένα μεγάλο όγκο πληροφορίας. Η πληροφορία αυτή θα μπορούσε να είναι μία διαφήμιση (οn-line advertising), μία εικόνα, πληροφοριακό κείμενο ή οτιδήποτε άλλο συναντάμε σε έναν ιστόχωρο. H τεχνολογία Eye Tracking δίνει τη δυνατότητα ανάλυσης της αλληλεπίδρασης χρήστη-ιστοσελίδας, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για το ποιες είναι οι περιοχές ή τα στοιχεία που αιχμαλωτίζουν το βλέμμα του χρήστη, ποια στοιχεία προκαλούν σύγχυση και ποια αγνοούνται εντελώς.