Μέθοδος R.A.D.A.R. | ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ - EMMETROPIA

Μέθοδος R.A.D.A.R.

Σχηματίζοντας μια ομάδα από Έλληνες επιστήμονες, και μετά από δέκα χρόνια μακροσκελών ερευνών, ο Δρ. Ιωάννης Ασλανίδης MD, PhD, F.R.C.Ophth. ιδρυτής και επιστημονικός διευθυντής της RADARMISSION Ltd., ανέπτυξε ένα πολύ-παραμετρικό εργαλείο, το RADAR (Rapid Assessment for Dyslexia & Abnormalities in Reading – Τάχιστη Αξιολόγηση Δυσλεξίας & Αναγνωστικών Ανωμαλιών) το οποίο, μέσω του λογισμικού του, μπορεί να καταγράψει πάνω από 25 παραμέτρους -ενώ το παιδί διαβάζει σιωπηλά- που σχετίζονται με την αναγνωστική διαδικασία, τις οποίες δεν μπορούν να αντιληφθούν το ανθρώπινο αυτί και το ανθρώπινο μάτι.

Το RADAR δίνει τη δυνατότητα να εξαχθούν αντικειμενικά και μετρήσιμα συμπεράσματα για το επίπεδο συγκέντρωσης του αναγνώστη, τη δυνατότητα αποκωδικοποίησης και σύνθεσης των λέξεων καθώς και την αναγνωστική του ευχέρεια. Το λογισμικό του RADAR βασίζεται σε κατοχυρωμένους αλγόριθμους, καθώς διαθέτει αναγνωρισμένη πατέντα τόσο στην ΕΕ όσο και στις ΗΠΑ. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν εν εξελίξει συνεργασίες με τα Πανεπιστήμια του Harvard και του Cardiff Metropolitan, ενώ άμεσα ξεκινούν έρευνες στα σχολεία Caroll και Bridge Boston Charter στη Βοστώνη. H μέθοδος RADAR, μέσω του ειδικού λογισμικού της, αξιολογεί εύκολα και γρήγορα την αναγνωστική ευχέρεια ενός παιδιού. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει η δυνατότητα να καταγραφούν συγκεκριμένες ποσοτικές μετρήσεις σχετικά με ένα πλήθος παραμέτρων που επηρεάζουν την αναγνωστική ικανότητα ενός ατόμου. Πρόκειται για μια εξέταση εξ’ ολοκλήρου ψηφιακή, γρήγορη και φιλική προς τον αναγνώστη, η οποία δεν είναι καθόλου παρεμβατική, με δεδομένο ότι το μόνο που έχουν να κάνουν τα παιδιά που υποβάλλονται σε αυτή, είναι να διαβάσουν ένα κείμενο μπροστά από μια οθόνη ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Είναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί ότι το RADAR δεν θα αντικαταστήσει τους εξειδικευμένους και καθ’ ύλην αρμόδιους (λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, παιδοψυχολόγους κλπ.) επιστήμονες του χώρου, αλλά θα λειτουργήσει ως ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια των ειδικών για αναγνωστικές δυσκολίες και ειδικότερα της δυσλεξίας, ώστε να δοθούν σημαντικές πληροφορίες που μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμες και κρίσιμες στην ίδια την διάγνωση και την εξατομικευμένη θεραπευτική παρέμβαση. Παράλληλα, το RADAR μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητα της θεραπευτικής παρέμβασης σε έναν δυσλεξικό μαθητή.

Πατήστε εδώ για να δείτε την ιστοσελίδα της μεθόδου R.A.D.A.R.

Μέθοδος R.A.D.A.R. 002
Μέθοδος R.A.D.A.R. 003