Γυαλιά ηλίου: απαραίτητα για την υγεία των ματιών

Η μακροχρόνια έκθεση στον ήλιο χωρίς κατάλληλη προστασία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οφθαλμικών παθήσεων, όπως ο καταρράκτης. Επίσης, γίνεται μεγαλύτερη η πιθανότητα εμφάνισης επικίνδυνων δερματικών αλλοιώσεων στα βλέφαρα καθώς και πρόωρη γήρανση τους (μιας και το δέρμα είναι ευαίσθητο και πιο λεπτό στην περιοχή αυτή). Τέλος η ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση πτερυγίου και άλλων μορφωμάτων του επιπεφυκότα, ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και φωτοκερατίτιδα. Διανύοντας το καλοκαίρι, η Εμμετρωπία μοιράζεται επτά βασικές συμβουλές για την αγορά των καλύτερων γυαλιών ηλίου για την προστασία των ματιών σας.

 

  1.  Επιλέξτε γυαλιά ηλίου που εμποδίζουν το 99 έως 100 % των βλαβερών ακτίνων UVA και UVB. Οι ετικέτες των γυαλιών ηλίου πολλές φορές μας μπερδεύουν. Ορισμένες ετικέτες δείχνουν ότι τα γυαλιά ηλίου προσφέρουν 100 τοις εκατό προστασία από τις ακτίνες  UVA / UVB, άλλα προσφέρουν 100% φίλτρο UV 400. Να είστε βέβαιοι, πως και οι δύο θα εμποδίσουν το 100% της επιβλαβούς ακτινοβολίας του ήλιου.
  2.  Αμφιβάλλετε για την ετικέτα προστασίας UV; Ελέγξτε τα γυαλιά ηλίου σας σε ένα οπτικό κατάστημα, μιας και τα περισσότερα διαθέτουν μετρητή υπεριώδους ακτινοβολίας που μπορεί να ελέγξει την ικανότητα αποκλεισμού UV από τα γυαλιά ηλίου.
  3. Προτιμήστε μεγάλους φακούς. Όσο μεγαλύτερος είναι ο φακός των γυαλιών ηλίου, τόσο λιγότερη βλάβη προκαλείται στα μάτια μας από τον ήλιο. Εξετάστε το ενδεχόμενο να αγοράσετε γυαλιά μεγάλου μεγέθους ή γυαλιά τύπου περιτυλίγματος, τα οποία βοηθούν στη μείωση της υπεριώδους ακτινοβολίας που μπαίνει στο μάτι από το πλάι.
  4. Μην ξεγελιέστε από το χρώμα!  Ενώ οι σκούροι φακοί μπορεί να φαίνονται πιο προστατευτικοί απο τους ανοιχτόχρωμους, δεν σημαίνει πως εμποδίζουν περισσότερο την υπεριώδη ακτινοβολία.
  5. Τα γυαλιά ηλίου δεν χρειάζεται να κοστίσουν πολλά χρήματα για να παρέχουν επαρκή προστασία των ματιών. Τα λιγότερο ακριβά ζευγάρια γυαλιών ηλίου  που χαρακτηρίζονται ως 100% UV-blocking μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικά με τις ακριβότερες επιλογές.
  6. Μην ξεχνάτε τα παιδιά. Τα παιδιά είναι εξίσου ευαίσθητα στις βλαβερές ακτίνες του ήλιου όπως και οι ενήλικες. Μια καλή συνήθεια είναι μάθετε στο παιδί σας να φοράει γυαλιά από τη βρεφική ηλικία.
  7. Εξετάστε τους πολωμένους φακούς. Η πόλωση μειώνει το έντονο φως που αναδύεται από ανακλαστικές επιφάνειες όπως το νερό. Αυτό δεν προσφέρει περισσότερη προστασία από τον ήλιο, αλλά μπορεί να κάνει τις δραστηριότητες, όπως είναι η οδήγηση, πιο ασφαλείς και πιο ευχάριστες.
  8. Ακόμη και η βραχυπρόθεσμη έκθεση στον ήλιο μπορεί να βλάψει τα μάτια μας. Η υπεριώδης ακτινοβολία που αντανακλάται στο νερό ή στο χιόνι μπορεί να προκαλέσει ηλιακό έγκαυμα στον κερατοειδή που ονομάζεται φωτοκερατίτιδα. Η φωτοκερατίτιδα συνήθως εκδηλώνεται μετά από 6-12 ώρες έκθεσης στον ήλιο. Τα συμπτώματα είναι πόνος, οίδημα (πρήξιμο) στα βλέφαρα, κόκκινα ερεθισμένα μάτια, μείωση έως και απώλεια της οράσεως.
  9. Είναι σημαντικό  να προστατεύουμε τα μάτια μας από την υπεριώδη ακτινοβολία UVA/UVB όλο το  χρόνο καθώς μπορεί να προκαλέσει βλάβες ακόμα και τους χειμερινούς μήνες.

ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Γυαλιά ηλίου: απαραίτητα για την υγεία των ματιών 001